fiffilina

Alla inlägg under oktober 2012

Av Mel, Linda och Tudy - 27 oktober 2012 08:16

Hej! Idag ska resa till

  

Paris!

Fast jag vill inte åka! Förra veckan så cyklade Mel, Tudy och jag till övergärva gård. Dem sov över hos mig... på vägen hem trillade jag med cykeln av misstag! Och det blev en infektion (hur stavas det?)  i knät så jag har svårt att gå!

Fast jag måste ändå! Ska till disneyland.

  Synd va? Vill ni till Paris?

Fast efter så ska vi till Boda Borg med några kompisar... det är en klättergrej! Då måste det vara över!

  aaaaaaaahhhhhhhhh!

Perfekt

Asrolig turiststad

Rolig, inte för barn

Inte en ö

Solig? Vet inte....

Av Mel, Linda och Tudy - 23 oktober 2012 18:47

Hej! Idag fick vi våra fadderbarn. Det var kille, tjej och tjej, kille. jag fick Axel...  

Om jag fick välja en kille så skulle jag vilja ha Tudys fadderbarn: Adam.

Fast jag vill ha Matilda eller Ebba. Helst Matilda. Hoppas det som har Matilda eller Ebba vill byta om man får byta alltså... En tjej i klassen fick TIGERKILLEN. För ligger han på marken, sedan leker han tiger hela tiden.   

Men aja, hejdå. Jag hinner inte skriva mer...

Kram och från Linda!

Av Mel, Linda och Tudy - 23 oktober 2012 18:47

Hej! Idag fick vi våra fadderbarn. Det var kille, tjej och tjej, kille. jag fick Axel...  

Om jag fick välja en kille så skulle jag vilja ha Tudys fadderbarn: Adam.

Fast jag vill ha Matilda eller Ebba. Helst Matilda. Hoppas det som har Matilda eller Ebba vill byta om man får byta alltså... En tjej i klassen fick TIGERKILLEN. För ligger han på marken, sedan leker han tiger hela tiden.   

Men aja, hejdå. Jag hinner inte skriva mer...

Kram och från Linda!

Av Mel, Linda och Tudy - 18 oktober 2012 19:56

  Hej! Idag var jag hos Tudy och Melanie. Dem går på gymnastik, så dem skulle lämna mig hemma. När vi var på väg hem så pratade vi om våra favoritlärare! Jag frågade Melanie vilka hennes favoritlärare var! Hon skulleläsa Hasse, Uffe, Liva och Sanna, men hon sa fel, hon sa: Huffe....Hahahahahaha!

De är minafavoritlärare:

Hasse (hans) för att han är rolig. Han var vår gamla lärare.

Liva, hon är min nuvarande klassföreståndare. Hon är en bra lärare som faktiskt är snäll. Hon undervisar oss i svenska och i engelska!

Uffe, jag skulle HATA so om Uffe (Ulf) inte gjorde lektionerna på ett roligt sätt. I femman så hade vi inte Uffe. Men vi visste att vi skulle ha honom på so:n. Och så frågade Tudy en sak: Ska Uffe ha oss i os? Hahahahahahahahahaha! Roligt va?

Sanna, hon är snäll, hennes dotter är också hästintresserad och hon vet att jag rider. Jag har ju såklart berättat allt om världens bästa häst! Fiffilina! Och hon hoppas alltid att jag får henne... Så vi brukar prata om henne! KPD!

Ja så nu vet ni lite mer!

Till Melanie: Jag ser the simpson, och där stod det: Ring Melanie...... Det är kanske dig dem menar, så att du är beredd om någon främligt ringer till dig! Hahahahahhahahahahahahaha!

Jag har kommit på en dikt:

Fiffi, du är bäst,

Du är dem folk gillar mest!


Bra dikt va?

jag gillar den..... Men jag ska skriva två inlägg till om Paris, och om faddetskkap.

Så att ni vet det.

Men min kompis vill skriva något:

Hej! Kommentera och skriv gärna frågor till den här bloggen!


Ja, ni förstår. Jag vet att det här inlägger är långt, men jag ska slå rekord i längsta inlägget,

Imorgon har vi svenskaprov, vi har 30 ord. jag har bara tränat en gångoch jag kan allt redan! Hoppas jag får alla rätt.

Hoppas Tudy och Melanie får alla rätt, fast det tror jag!

Men vem vet... Men hejdå!

Kram Linda!


Av Mel, Linda och Tudy - 18 oktober 2012 19:56

  Hej! Idag var jag hos Tudy och Melanie. Dem går på gymnastik, så dem skulle lämna mig hemma. När vi var på väg hem så pratade vi om våra favoritlärare! Jag frågade Melanie vilka hennes favoritlärare var! Hon skulleläsa Hasse, Uffe, Liva och Sanna, men hon sa fel, hon sa: Huffe....Hahahahahaha!

De är minafavoritlärare:

Hasse (hans) för att han är rolig. Han var vår gamla lärare.

Liva, hon är min nuvarande klassföreståndare. Hon är en bra lärare som faktiskt är snäll. Hon undervisar oss i svenska och i engelska!

Uffe, jag skulle HATA so om Uffe (Ulf) inte gjorde lektionerna på ett roligt sätt. I femman så hade vi inte Uffe. Men vi visste att vi skulle ha honom på so:n. Och så frågade Tudy en sak: Ska Uffe ha oss i os? Hahahahahahahahahaha! Roligt va?

Sanna, hon är snäll, hennes dotter är också hästintresserad och hon vet att jag rider. Jag har ju såklart berättat allt om världens bästa häst! Fiffilina! Och hon hoppas alltid att jag får henne... Så vi brukar prata om henne! KPD!

Ja så nu vet ni lite mer!

Till Melanie: Jag ser the simpson, och där stod det: Ring Melanie...... Det är kanske dig dem menar, så att du är beredd om någon främligt ringer till dig! Hahahahahhahahahahahahaha!

Jag har kommit på en dikt:

Fiffi, du är bäst,

Du är dem folk gillar mest!


Bra dikt va?

jag gillar den..... Men jag ska skriva två inlägg till om Paris, och om faddetskkap.

Så att ni vet det.

Men min kompis vill skriva något:

Hej! Kommentera och skriv gärna frågor till den här bloggen!


Ja, ni förstår. Jag vet att det här inlägger är långt, men jag ska slå rekord i längsta inlägget,

Imorgon har vi svenskaprov, vi har 30 ord. jag har bara tränat en gångoch jag kan allt redan! Hoppas jag får alla rätt.

Hoppas Tudy och Melanie får alla rätt, fast det tror jag!

Men vem vet... Men hejdå!

Kram Linda!


Av Mel, Linda och Tudy - 18 oktober 2012 19:47

Hej! Här är en My little pony video, fast med spansk text!

Om ni vill lära er spanska så är den bra! Vi har en jobbig läxa i SO. Några uppgifter är roliga,men dem tråkiga försöker jag roliga upp lite! :D Linda.

P.S Läs Harry Potter före Hungergames om ni inte har läst någon av dem!

Av Mel, Linda och Tudy - 18 oktober 2012 19:47

Hej! Här är en My little pony video, fast med spansk text!

Om ni vill lära er spanska så är den bra! Vi har en jobbig läxa i SO. Några uppgifter är roliga,men dem tråkiga försöker jag roliga upp lite! :D Linda.

P.S Läs Harry Potter före Hungergames om ni inte har läst någon av dem!

HG

Av Mel, Linda och Tudy - 18 oktober 2012 00:27

Hej! Jag ligger i sängen nu, klockan är 20 över 12, om ni undrar så bloggar jag från mobilen ;) Jag vill prata om Hungergames!
Jag såg först filmen, den var jättebra. Skitbra! En tjej i vår klass är galen i HG (Hungergames) och tipsade om böckerna, då började jag o Tudy - Vi är tvillingsystrar om ni inte visste det - läsa böckerna. Asså vi har böcker där alla tre HG-böckerna är i samma bok, den är tjock. Jag är inne på den andra boken nu och Tudy är på den första. Jag har blivit beroende, av HG!<3 Bästa boken Ever! Asså seriöst, love it! Kan inte Sluta läsa den! Jag rekommenderar starkt :D Jag tipsar om filmen också, det ska komma 3 filmer till, alltså kommer det bli 4 filmer och det är 3 böcker. Dom kommer dela upp den sista filmen i två delar, som med Harry Potter och dödsrelikerna. Jag längtar tills nästa film kommer ut, om ett år!! Hur ska jag kunna vänta?!

LÄS HUNGERGAMES OCH SE FILMEN!

Kram :D<3

 


Sho! På den här bloggen kommer vi skriva om våra liv, hästar, lägga ut bilder och mycker mer :) Fortsätt kolla :D

 

5 besvarade frågor

 

 

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

 

 

 

 

 

 

 

 

 

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards